Alla inlägg under maj 2015

Av kjell karman - 30 maj 2015 16:48

hej alla

nu var jag här igen allt går bra ...förutom terroristerna....

kurt och hans kompis....

nu har vi planterat saker på bägge sidorna om huset så vi får väl hoppas att det blir något av det hela.

men här kommer terroristerna in i bilden...dom kommerv smygande på morgonen och kollar om det finns något att äta....men jag harv fotograferad dom så nu känner jag igen dom

vi har satt nät omkring en odling....och jag har klippt gräsmattan så där finns inget att äta just nu.

  terroristerna fångade på bild.


nu har jag nog fått ordning i ateljen i huset så här drar jag mig tillbaka och jobbar med bilderna

kommer ett litet bildspel så småningom hur ett träsnitt blir till på mitt sätt.

just nu så flög alfons ormvråken förbi fönstret han är svår att få på ett foto men en gång kanske det går vägen.....

många projekt här ute på landet vi får se om man ror iland alla...återkommer till detta

ha det alla

    ateljen


Av kjell karman - 4 maj 2015 09:56

hej

ja nu är jag här igen och försöker att skriva lite så ni vet vad vi hittar på här på ön.

djurparken har utökats med ett rådjur till och några harar som kommer och äter hos oss

hararna är ju bra dom äter upp maskrosblad i gräs mattan,skulle vara bättre om det kom några får

så gräsmattan blev klippt....hmmmm man kan ju aldrig så noga veta vad som visar sig en vacker dag

när man slår upp ögonen.

valborg var så där blandat väder,men 1 maj var lite bättre.

den andra maj så gick vi in till svaneke via kuststigen det är så underbara stigar på ön vid kusten

det var lite festligheter där bla annat med ...hönskitning...ja det är ju som kobingo fast med höns.

solen sken och det var trevligt.

vi var som vanligt uppe hos maya i artbox...hon fick se bilden av mig som jag gjort...så jag blev tillfrågad om jag ville lämna upp bilder för försälkjning i butiken..kommer och med på hemsidan med namn och cv

så nu blir det att ligga i för leverans till art box ...skoj men hård diciplin hemma i ateljen

vi var också till listed en liten by innan svaneke och fikade hos mariannes kollega

hon visade oss en atelje där 23 konstnärer har sina verkstäder

marianne ska gå med dom och måla tillsammans med dom.

några i gruppen ställer nu ut i christiania,verkar vara trevligt.


så var vi i arnager och tittade,mycken fin liten by med fin strand att gå på man kan bada där också vilket jag inte gjorde denna dag,vi tog 2 cacher och hade trevligt i solen

hade kaffe med oss och så åt vi fisk på arnagers rökeri.

några bilder från ön kommer här.

ha det alla

       

några bilder från arnager

         




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards