Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

utflykt

Av kjell karman - 4 maj 2015 09:56

hej

ja nu är jag här igen och försöker att skriva lite så ni vet vad vi hittar på här på ön.

djurparken har utökats med ett rådjur till och några harar som kommer och äter hos oss

hararna är ju bra dom äter upp maskrosblad i gräs mattan,skulle vara bättre om det kom några får

så gräsmattan blev klippt....hmmmm man kan ju aldrig så noga veta vad som visar sig en vacker dag

när man slår upp ögonen.

valborg var så där blandat väder,men 1 maj var lite bättre.

den andra maj så gick vi in till svaneke via kuststigen det är så underbara stigar på ön vid kusten

det var lite festligheter där bla annat med ...hönskitning...ja det är ju som kobingo fast med höns.

solen sken och det var trevligt.

vi var som vanligt uppe hos maya i artbox...hon fick se bilden av mig som jag gjort...så jag blev tillfrågad om jag ville lämna upp bilder för försälkjning i butiken..kommer och med på hemsidan med namn och cv

så nu blir det att ligga i för leverans till art box ...skoj men hård diciplin hemma i ateljen

vi var också till listed en liten by innan svaneke och fikade hos mariannes kollega

hon visade oss en atelje där 23 konstnärer har sina verkstäder

marianne ska gå med dom och måla tillsammans med dom.

några i gruppen ställer nu ut i christiania,verkar vara trevligt.


så var vi i arnager och tittade,mycken fin liten by med fin strand att gå på man kan bada där också vilket jag inte gjorde denna dag,vi tog 2 cacher och hade trevligt i solen

hade kaffe med oss och så åt vi fisk på arnagers rökeri.

några bilder från ön kommer här.

ha det alla

       

några bilder från arnager

         




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kjell karman - 26 augusti 2019 19:26

hej alla idag så tog jag ett dopp i hjälmaren det är nog över 50 år sedan jag badade i denna sjö kommer ihåg att vi var några stycken som åkte från etuna på moped till campingen i läppe och campade någon dag en av kompisarna hade någon sl...

A3

Av kjell karman - 27 juni 2016 23:15

Idag for jag in till den stora staden rönne Skulle uträtta en del ärenden...... Jag var inne innan affärerna hade öppnat men  En restaurang hade öppnat så jag tog en som vanligt Cappocino......hur det nu stavas. Ner med klockan för ett nytt...

a2

Av kjell karman - 26 juni 2016 21:37

då spelade vi idag och vinst i 2 matcher av 3 så det får vøl vara godkänt. det har varit lite blåsigt idag som det är här på ön ibland. nu har jag fixat en domän så nu är det bara att planera hemsidan det fodras lite text om mig och en del bild...

Av kjell karman - 25 juni 2016 18:57

då har käresten åkt på semester. idag är det fotboll hela kvällen såg jag...trevligt. varmt har vi här på ön...så vattna landet behövdes. nu börjar det bli lite disigt ser jag men det ska väl inte vara någon fara antar jag. imorgon tar vi nya...

Av kjell karman - 9 september 2015 09:09

hej alla då ska det bli några rader igen ,tyvärr långt mellan dessa men nu ska jag försöka skriva något. bla har vi fått några rådjurkid på tomten 2st var framme men på gärdet så var det 4 st för några dagar sedan när vi kom hem.   sedan har ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards