Direktlänk till inlägg 16 december 2014

resa

Av kjell karman - 16 december 2014 09:03

köpenhamn

vi kom till köpenhamn på fredagskvällen den 12 dec

klockan var ca 21.00

på lördagen tog vi oss till lousiana muset det var ett fint

museum med underbara omgivningar vid havet,vi lokaliserade

en chasch men vi hann inte med att ta den denna gång , 

det blir nog fler gånger hit ,kommer många fina utställningar 2015.

på kvällen blev det att besöka tivoli och se all fina belysning som hade

skapats där, en liten irisch coffe blev det som värmde våra kalla leder

det blåste en del.

efter det besöket så visade käresten mig ströget där vi vandrade en

lång stund mycket fint. vi var bla inne i varuhuset magasin du nord

där hade jag varit förut för 49 år sedan och då med min klass 9

på skolresa 1965.


söndagen blev att efter frukost så ta sig en promenad för att lokalisera en

casch fast den kunde vi inte ta eftersom det kom en dam och ställde sig att röka

precis där den fanns.

det blev att fortsätta vår vandring ,vi lyckades hitta en affär som hade både anka och röde pölse , så imorgon blir det att bunkra upp innan hemresan.

på em så tog vi oss till roskilde för att träffa kärestens båda döttrar 

på ett ställe som heter cafe knarr det ligger vid vikingabåts muset nere vid hamnen

ettt mycket fint ställe. härlig lunch med käresten och louise , marlene.

efter lunchen besökte vi museishopen som gav många ideer till kommande

projekt, fick genast en beställning på en väska i läder av käresten som ska tillverkas

framöver.

promenaden gick vidare till ett glasgalleri i närheten galleriet hade 3 våningar med konst av olika konstnärer och en glashytta , det var som att komma in i " the factory" 

( andy warhols atelje hette så) glasgalleriet var inrymd i en gammal fabrik helt magiskt.



måndags morgonen visade sig inte i bästa kostymen det regnade och blåste

men efter 2 dagar med sol så vad gjorde det när man ska sitta på tåget

under dagen.

vi tog oss tillbaka till affären och handlade pölse mm , så nästa gång blir det en större väska att ta med sig.

det var en underbar resa med käresten den gör man om fler gånger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kjell karman - 26 augusti 2019 19:26

hej alla idag så tog jag ett dopp i hjälmaren det är nog över 50 år sedan jag badade i denna sjö kommer ihåg att vi var några stycken som åkte från etuna på moped till campingen i läppe och campade någon dag en av kompisarna hade någon sl...

A3

Av kjell karman - 27 juni 2016 23:15

Idag for jag in till den stora staden rönne Skulle uträtta en del ärenden...... Jag var inne innan affärerna hade öppnat men  En restaurang hade öppnat så jag tog en som vanligt Cappocino......hur det nu stavas. Ner med klockan för ett nytt...

a2

Av kjell karman - 26 juni 2016 21:37

då spelade vi idag och vinst i 2 matcher av 3 så det får vøl vara godkänt. det har varit lite blåsigt idag som det är här på ön ibland. nu har jag fixat en domän så nu är det bara att planera hemsidan det fodras lite text om mig och en del bild...

Av kjell karman - 25 juni 2016 18:57

då har käresten åkt på semester. idag är det fotboll hela kvällen såg jag...trevligt. varmt har vi här på ön...så vattna landet behövdes. nu börjar det bli lite disigt ser jag men det ska väl inte vara någon fara antar jag. imorgon tar vi nya...

Av kjell karman - 9 september 2015 09:09

hej alla då ska det bli några rader igen ,tyvärr långt mellan dessa men nu ska jag försöka skriva något. bla har vi fått några rådjurkid på tomten 2st var framme men på gärdet så var det 4 st för några dagar sedan när vi kom hem.   sedan har ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards